söndag 1 februari 2009

Titta solen!

Vad glad man blir när solen tittar fram, det behöver vi i denna sjukstugan..... Förra veckan var det lillkillen och jag som var sjuka och nu är det den stora grabbens tur.... Han ligger i feber och huvudvärk och är så ynklig så...
Jag tog mig en liten promenad med hunden i det vackra vädret.... Plockade fickorna fulla av lingonris......
....... och band mig en krans när jag kom hem..
En dikt och en liten berlock fick hänga inuti kransen.
Å, vad jag längtar efter våren och alla blommor.... och efter att plantera!
Sambon och jag har kollat i frökataloger idag, mycket fröer blir det att beställa...
Förhoppningsvis kan vi snart smygstarta vårens/sommarens stora projekt.
Här ska det nämligen byggas växthus!
Min pappa har sponsrat oss med gamla fönster.... så det blir till att skrapa och måla så fort det blir liiite varmare ute.
Roligt att vi (sambon och jag) har ett gemensamt intresse..... Fast jag tror han är mest intresserad av att odla och jag av att pynta och dekorera. :)
/E.

17 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Ja vad mysigt med fröer o blommor, längtar sååå. Kram

Anonym sa...

Wow vilken fin krans! :-)
Nu blev jag avundsjuk! Hehe!

Roses & Angels sa...

Hej! Kransen är helt underbar!!! Hoppas ni mår bättre nu! Krya på er Kram Christa

Missfryd sa...

Så nydelig krans og koselig blogg du har:-)
Missfryd

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilken fin krans du gjort - underbar! Vad duktig du är!

Kram Jes

Anonym sa...

Hej!!!

Vilket underbart skåp du har, och kransen var jättefint.

Kram annica

Crinoline sa...

Hei og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg. Nydelig blogg du har, og så mye fint du lager. Jeg er også på jakt etter en piketitter. Ønsker deg en god kveld.

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det känns som att det snart är på G med vår. DU visar så fina bilder. Gillar verkligen:) Ljuvligt!
kram Lallis

Lilla Blanka sa...

Hej Evelina!

Vad fina bilder, underbar krans med dikten som dekoration!

Hoppas ni kryar på er snart, inte kul att vara sjuka nu när det är soligt och fint vårväder.

Kram
Mia

Vitt och nött sa...

vilken fiiin krans! Så vackert med dikten inuti!

vilket roligt projekt ni har på G! hoppas man får följa bygget av växthuset :)

ha de gott i solen, för de har ja :)

kram!

Cajo sa...

Jättefin krans! Här dröjer det länge innan vi kan plocka ris i skogen,och än längre tills vi kan börja odla nåt - snötäcket är kvar ännu ett bra tag, så lite avundsjuk är jag ju! Men jag får inspireras av alla underbara bloggbilder du lägger upp!
/Catarina

marita blücher sa...

Hej Evelina,
Så roligt att du hittade till mig och tusen tack för din rara kommentar på min blogg. Vilken underbar krans du bundit ! Visst blir alldeles kollrig av lycka när solen tittar fram så här års, snödropparna har kommit upp hos oss, men i förrgår var det dags för lite snö och kyla igen - precis när vårkänslorna infunnit sig !
Ha det så gott och välkommen tillbaks.
Kram/Marita

gamla skolan sa...

Åh ! Vilken fin krans ! Kramar Susanne / den gamla skolan

by.hårenberg sa...

Hej hopp! Så roligt att hitta in till dig och någon som också bor i de småländska skogarna! Vilka fina saker du visar! och vilken underbar krans du knutit ihop! Kan tänka mig att den sprider vårkänsla i hemmet!
Kramar i massor//la petite perle

Tulipa sa...

Vilken vacker krans! Och så fint med dikten i!
Blev sugen på at göra något liknande!

Kram Mariette

Golden&Vitt sa...

Wow vilken krans, snyggt!!!

Det är jätte roligt med växthus(har ett eget)att få odla allt från tomat till chili mm det är livet och gott:)

Ha en mysig helg/annika

Helena sa...

Hej! Så fin krans du gjort!
Vi har också haft sjukstuga i omgångar, jätte jobbigt...
Ha det bra/ Helena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...