onsdag 14 oktober 2009

Spegel,spegel på väggen där.....

För ett bra tag sedan kom jag över detta spegelglas på en loppis... Jag tycker att det är så fint, speciellt mönsterslipningen. Spegelglaset har använts som underlägg för diverse saker, tills jag fick denna idén!
Jag har en mängd olika tallrikar.... så varför inte använda en av dem som spegel? Det var bara till att limma fast speglen med superlim så var det klart!
Tjusigt blev det också...
En av mina favorit ting är denna bläckburk. Jag fick den av min farmor för många herrans år sedan, då jag hade dille på att skriva med reservoarpennor... Nu har tyvärr bläcket torkat, men burken är fortfarande fin.
P har snickrat olika lådor till butiken som jag försöker måla... Jag hinner några penseltag då och då när lillan sover... I dag är mitt mål att bli färdig med en i alla fall.... Önska mig lycka till! /E.

12 kommentarer:

Vit som snö sa...

Ohh vad fint! En superbra idé!!!
Så vackert med blomsterslipningen!
Kram Cilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs Evelin! Så vacker spegel..o så söt bläckburk!!!
Ha dety så gott!☺ Kram Millis ♥

Ida sa...

Vilken fin idé. Tyckte det blev supersnyggt.

Ha de fint!
Kram Ida

Ingunn sa...

Så flott ide.

Koselig blogg og.

Klem ingunn

Anki sa...

Men vad fint, vilken bra idé! Gamla fat har man ju som som står å samlar damm!

Kramis Anki

Luiza sa...

Vilken otroligt bra idé. Tack så mycket för inspirationen. Jag har 2 spegel underlägg, som jag inte vetat vad jag ska göra av, nu vet jag... Den blev otroligt fin.

Vilken man du har som snickrar åt dig, han måste väl ändå vara bäst =)

Tack för din fina kommentar , senast. Den värmde.

Ha en underbar fredags- mys- kväll, imorgon, tänd lite ljus och koppla av... måla hinner du säkert göra iallafall.

Kramen/
Luiza

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefint! Vilken bra idé!

Kram Annica

Lilla hjärtat sa...

Så fint det blev. Bra ide!!
Ha en fin helg
Kram A-K

Pysselpalatset sa...

Härliga detaljer... gillar bilden på ljuset! har du fixat det själv?
ha nu en bubblande glad helg, kram Jeanette

CARINA sa...

så vackert det blev vilken fin idé

lottens vita och gröna sa...

suuuuuuuuuuuperfint, den bästa idén ikväll!!! varmkram lotten

Anna-Lena sa...

Hej Evelin!

Vad fint det blev och vilken bra idé! Det kommer mig att bli många härmapor på bloggarna framöver. Såg en sådan där gammal spegel på loppis häromdagen. Ångrar verkligen att jag inte köpte den nu. Det är så roligt med all fin inspiration som man får överallt!

Hoppas att du får en skön start på veckan!

Kramar Anna-Lena♥

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...