måndag 2 november 2009

Lägesrapport från Emakeriet!

I helgen har vi varit i Emakeriet och fixat och trixat... Än så länge har inte så mycket av mina alster fått flytta in utan nu samlar vi inventarier från alla håll och kanter.. Tur att min pappa har sin släktgård, för ladugården där har varit en riktig guldgruva för oss!
P har byggt min kassadisk... slutresultatet blev riktigt bra, men det får ni inte se riktigt än...
Vi hittade en gammal skylt från skomakeriets glansdagar.... "Trevliga skor - för svala kvällar".... Den ska självklart få en hedersplats i butiken... även om jag föredrar ljumna kvällar....
Än så länge har responsen på vår lilla butik varit god, hoppas att en och annan hittar dit under öppningen också.... Det är så otroligt spännande och pirrigt, en riktig dröm som går i uppfyllelse...
Tänk vad tiden går fort... Nu är det november, lillan är redan en månad och julen närmar sig med stormsteg....
/E.

15 kommentarer:

fröken knopp sa...

spännade med din butik..!! om jag har vägarna förbi ska jag givetvis titta in..:) hoppas att du visar flera bilder på butiken när du börjar fylla på med varor!!

kramar elin

Anonym sa...

Vad roligt med en butik. Jag hoppas det kommer gå bra! :-)

Krams!

Lilla hjärtat sa...

Åh vad kul och såå spännande det låter....
Kram A-K

Anonym sa...

vilken jätte fin skylt!!
hoppas allt e bra med er.
kramar maja

lottens vita och gröna sa...

ohhh skulle vara så kul att komma dit nångång, kan tänka mig att det kommer bli såååååå fint, lycka till nu med allt planerande och byggande!
varmkram lotten

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ sååå spännande at följa!!! Så himla kul att få inreda sin egna lilla butik!! Det är min dröm med..att få öppma en egen liten mysig butik med bla mitt pyssel!!

nån gång ..vem vet!!

Kram ♥ Millan

Anki sa...

Åh det kommer att bli så fint! Vilken tur att hitta den gamla skylten, kul!
Jättespännande att få öppna en liten egen butik, vilken dröm!

Ha nu en fin dag!
Kram kram!

Vitt är vackert sa...

Ååå. jag är verkligen avundsjuk på dig! Va KUL att få ha en liten butik att inreda & sälja sitt pyssel i!! En dag kanske jag vågar öppna en jag med. Är juen liten dröm man har...
Hoppas verkligen det kommer gå bra för dig!!!! Ska bli så spännande att följa!

Hoppas allt är bra!
Kram Ellinor

Louise sa...

jag förstår att det är spännande!! Ska bli roligt att följa med hur det utvecklar sig :O)

Ida sa...

Vad kul med en butik, spännande. Har precis hittat till din blogg och tycker den och du verkar riktigt kul och kommer fortsätta följa dig (:

Ha de fint!
Ida

Vit som snö sa...

Det ska bli så kul att se hur du får det. Önskar dej förstås all lycka med det hela o hoppas att man får tillfälle att titta in en vacker dag!
Kram Cilla

Livet på Vestergård sa...

Oj, vad spännande att få öppna och inreda en egen butik! Hoppas att du visar fler bilder vartefter så att vi får följa med. Önskar dig lycka till med Emakeriet.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh så kul! Fint ser det ut att bli med:)

Kram Annica

Vero sa...

Så spännande. Jag startade min butik den 28 februari i år och jag vet vilket jobb det är.

Varmt lycka till och måste bara säga att vilken trevlig blogg du har.

carina sa...

ååh vad spännande med en liten butik.kommer att kika in här vill ju se slutresultatet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...