fredag 18 september 2009

Kransar

Å, så var det fredag igen!
I natt hade vi frost, hoppas dahliorna klarar sig lite till..... vi som har så många som inte ens har börjat blomma. Visserligen får vi väl skylla oss lite själva eftersom vi var så sena med att plantera ut dem....
Kärleksörten blommar i alla fall för fullt, vi fick planter av P's jobbarkompis förra hösten och som tack gjorde jag en krans till henne.
Då när jag ändå var i kranstagen gjorde jag en till vår ytterdörr med lingonris.
Ikväll ska vi på kalas och fira pojkarnas kusin som fyller 9 år... Pojkarna har haft nedräkning hela dagen, det är spännande att gå på kalas!
Jag hoppas helgen bjuder på fint väder, kanske blir det tid för lite betonggjutning också?
Hoppas ni får en trevlig fredagskväll och glöm inte att det är Idol kl 20.00! /E.

11 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint, visst är det kul att binda kransar :)
Trevlig helg, kram

Tulipa sa...

Vacker krans!

Trevlig helg!

Kram Mariette

Luiza sa...

Underbara kransar, speciellt den på er dörr... (Jag är oerhört svag för hjärt formade ting).
Måste få fråga dig vad du använder dig av för för att få till hjärtat?

Ha en bra kväll!
Luiza

Anonym sa...

ja TACK för kransen!!! jag hade aldrig kunnat åstadkomma nåt så fint själv!! K

Annie - Annalunda sa...

Vilka jättefina kransar du gjort! Sypallen gillar jag verkligen - har en likadan här hemma... ett nytt tyg kanske....
Saknade dig häromveckan men trodde att bebisen kommit... :)

Kram Annie

Annie - Annalunda sa...

Håller tummarna för dig och magen! Ringarna har haft en strykande åtgång och den sista sålde jag idag...men det kommer nya! Priset är lite beroende på vilken modell och hur mycket skedarna kostar för mig... Denna modellen har kostat 250:- (innan rabatt!!!) Såklart en trebarnsmamma ska ha en sådan!

Kram Annie
PS: Har öppet imorgon!

Sommerlyst sa...

Lekre vakre kranser! SÅ flink du er!!

Fortsatt god helg!

fyra vindar sa...

oj..aldrig tänkt att man kan göra krans av kärleksört..d håller sig fint!!
fin anslagstavla..blinkeblink..

ha d godis
miss sophie

idémakeriet sa...

Tack du söta för dina uppmuntrande ord, de glädjer mig hela dagen lång.
Vilka fina kransar du gjorde.
Att ni redan har haft nattfrost, oj det vill jag inte tänka på än.
Så du är redan i övertid ja då är det ännu tråkigare att vänta.
Hoppas att lill plutten kommer snart ut för din skull.
Magen ställer nu till en hel del eller hur?
Tänker på dig och ha det så super gott.
Hoppas jag kan gratta dig snart.
Kram Gerda

Stina sa...

Superfina kransar.:-) Kram

i Emmas vita hem sa...

Oj oj så fina kransar, nu inspirerar du mig till att sätta igång med kranstillverkning härhemma också. Många kramar Emma

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...