onsdag 17 februari 2010

Knäppa ägg

Tillverkningen av annorlunda ägg fortsätter..... Mormors knapplåda kom till användning och resultatet blev knappägg.... De ser nästan ätbara ut... :)
Igår var jag och en vän på ett kombinerat fik/loppis här i byn.... Perfekt kombination, det är ju det jag gillar bäst -fika och loppisar! En gammal sockerburk fick följa med hem... jippie! Tänk att man kan bli så glad av en gammal rostig, skavd burk!!
Jag tror minsann jag ska ha kaffe i den istället för socker...
Igår planterade jag lite lökar och sticklingar.... Spännande... nu går jag och tittar på dem titt som tätt och vill att de ska börja växa och gro NU!
Kanske, kanske har det hänt något nu.... bäst jag går och kikar direkt!
/E.

6 kommentarer:

Hannis sa...

Halloj!
Tack för dina goa rader hos mig!

Vilka coola ägg!!
Jag är en sån som inte pyntar till storhelgerna speciellt mycket men dina knappägg var roliga.

Och tack och lov att det finns såna som oss som faller för dom där välanvända, skavda burkarna.
Riktigt ögongodis.

Väldigt fina bilder hos dig.
Kram Hannis

Anki sa...

Hej gumman!
Åh vilka fina ägg, dom ser faktiskt ut som godisägg! Finfin idé! Å burken är underbar, vilket fynd!

Kram Anki

Cilla sa...

Vilka läckra ägg du gjort!! & vilket burkfynd.. Himla snygg ;0)
Ha en underbar dag!!
Kram Cilla

lottens vita och gröna sa...

går med och trånar efter sticklingar, det har inte kommit till butikerna här ännu!!! vilken härlig burk!!!
ha det goast, varmkram lotten

Vitt hus med svarta knutar sa...

Har det hänt något??? Är det någon stickling eller lök som börjat växa? Spännande väntan...
Din nya sockerburk är precis i min smak, jag skulle aaaldrig tveka att ta med den hem. Sååå fin.
Kram,
Regina

Inspiration i vitt sa...

jaa man ville genast ta ett bett på dina annorlunda ägg, härligt. Jag gjorde lite annorlunda ägg jag med i år.
Din burk är så fin och jag förstår att du blev glad.
Kram på dig/Ingela.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...