torsdag 15 april 2010

Vårutflykt

Igår var jag, två glada vänner och två nöjda små barn på utflykt i det härliga vårvädret!
Vi styrde kosan mot Lundens växthus i Ormeshaga och Margarethas i Hovmantorp... Givetvis ingick fika i trippen, inte får man glömma det viktigaste inte!
Detta var vad jag fann... En ros... visst ser den ganska äkta ut? En fuskig variant gjord av något frigolitmaterial....
Trälådor i olika utföranden.....
Basilikan står på tillväxt i en av dem....
Visst är burken med tuggummikulor urgullig? Onödig tyckte P, ursöt tyckte jag och det är ju det som räknas väl? Pojkarna har inte ens fått se den eftersom jag vill att innehållet ska finnas kvar....
Sist men inte minst en liten söt flaska med badolja.... Vi som inte ens har ett badkar.... Ännu en onödig sak enligt P, han har inte förstått sig på det där med att man kan ha saker bara till prydnad också... :)
Julrosor och lite annat smått och gott fick också följa med hem... Det är skoj med utflykter.... ett litet lyft i vardagen.... som idag består av snor och hosta..... Hela familjen har drabbats av vårförkylning. Vi kurerar oss så gott det går med D-vitamin, hostmedicin och näsdroppar och hoppas på ett snabbt tillfrisknande! /E.

4 kommentarer:

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Härligt med en tripp, lite avbrott i vardagen!
Å du, jag vet, det är en hel del karlar inte begriper sig på, tur att det är vi som fattar dom avgörande besluten! ;)
Jättefina saker du handlat!
Ha det bäst raring!
Kramar Camilla

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Vilket fin tvättstuga du har.
Kram Anette

Vit som snö sa...

Oj vad mycket fint du hittade!
Rosen såg riktigt verklig ut. Trälådorna tycker jag var uuunderbara!!! O allt annat också. Jag tycker du gjorde rätt som inte lyssnade alltför mycket på din man, dom begriper inte sånt här;)
Kram Cilla

Anonym sa...

Såå vackra saker! Man blir ju lite avundsjuk...

Fin blogg föresten!
Ha det gott!!!
//Bri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...