måndag 6 september 2010

Gröna sköna lammöron

Idag är det lite bättre fart på mig... Det blev tidigt i säng igår... Härligt att få sova ut riktigt ordentligt....
Utvilad och riktigt pysselsugen vaknade jag... så idag har jag äntligen gjort mig några lammöronsdekorationer.. Har länge suktat efter dem på andra bloggar och nu kunde jag äntligen skörda i trädgården...
Får tacka P's jobbarkompis för plantorna jag fick förra hösten!
En riktigt härlig färg är det på lammöronen....
Mitt pysselbegär medförde även att garn inhandlades idag så här ska det virkas... Gammeldags disktrasor ska det bli.
Det ser ut att bli en fortsatt bra måndag, hoppas ni också har det! /E.

6 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

ohhh alldeles underbart grönt och skönt! må väl, varmkram lotten

EM sa...

Så fint det blev med lammöronen. Det är skönt när man får sova ut ordentligt, och man känner att man fått tillbaks energin. Virka är ju så roligt. Nåt trevligt mönster?
Hittad ett roligt stickmönster som kanske blir nästa projekt.
kram elsamarianne

azalean sa...

Detta var ännu en fin blogg med jättemycket inspiration. Du får komma till mina favoritbloggar direkt! Särskillt nyfiken på ditt växhus, är jag. Förmodar att de är ett låsvirkeshus?
/Anita

Anonym sa...

Ja varsågod! =) kunde väl aldrig ana att såna vackra skapelser kunde komma ur de små plantorna....
K

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fina Lammöronsdekorationer du har gjort. Jag har några plantor, men de ska få stå på tillväxt tills nästa år. Jag har mycket jag måste göra i trädgården i höst.

Kul att virka diskhanddukar, det är fint att ha.

Kram,
Regina

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! så ludna och fina dom är..men hur funkar det vissna dom eller torka dom så fint?

Ha en bra dag
kram wivi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...