torsdag 5 april 2012

Vit påsk

Här är det ingen ro och vila..
Det har målats och målats...
Det är nästan jobbigare att ha lov än att jobba.. ;)

Vi rev upp det gamla golvet i "gråarummet"..

Många ville vara med och hjälpa, även om det oftast blev stjälpa..

Under fanns ett trägolv, vilket vi visste...
Efter fyra strykningar blev golvet vitt..
Och när vi ändå var i farten blev väggarna också vita... och listerna...
Det drar onekligen med sig en hel del när man väl börjar..
Nu är allt vitt, vitt, vitt.... och vi är nöjda!
Efter att ha levt i ett litet renoveringskaos några dagar är det skönt när ordningen återinfinner sig..
I morgon är vi lovade vitt på marken också, det gillas inte!
Må så gott!/E.

5 kommentarer:

EM sa...

Så fint med målat vitt trägolv. Det vill jag också ha,,, men det verkar som om det blir vitlaserat eller nåt liknande, säger golvpersonalen ;-)
Nåja, vifårvälse.
Ha en bra Påsk
önskar elsamarianne

Lantligt i smultronbacken sa...

Sååååå fint med det vita trägolvet. Jag önskar att jag också hittade det under om jag rev bort mattan, men icke.

GLAD PÅSK

Teres

Unknown sa...

Så fint med ett gammalt vitmålat golv, ibland har man tur :).
Kram Ing-Britt

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Superfint! O jag som precis skulle säga att vi har likadana tapeter... det har vi ju inte - längre, hihi! =)

Glad påsk!

Karin sa...

Ni har varit riktigt flitiga ser jag! Ha en riktigt skön påsk!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...