torsdag 13 maj 2010

Fredag hela veckan lång!

Visst är det fint med lite helgledighet mitt i veckan? Även jag som går hemma hela tiden tycker det är fint med lite extra "fredagar"..
P stack till Emakeriet i morse för att röja upp lite utomkring och med honom försvann även kameran, så inte kan jag visa fler bilder från toaletten.....utan idag får det bli lite bilder som fanns i datorn.... Vet inte om jag visat dem tidigare, men i vart fall är det vad ni får hålla tillgodo med....
Bilderna är tagna ifrån vår hall... Egentligen är det ingen hall längre utan snarare ett genomgångsrum. När vi flyttade in i huset var detta vår hall, och det var inte någon bra lösning.. Rummet är litet så det fanns knappt ingen plats att hänga av sig ytterkläderna och när man väl kommer in här så är man liksom redan inne i huset... Så varje gång man gick igenom rummet drog man med sig lite grus in till nästa...
För att få en ordentlig hall byggde P in en befintlig veranda, som istället blev en glasveranda och som numera är vår huvudingång...
Jag ber till vädergudarna om lite fint väder i morgon, så det kan bli en trädgårds/växthusdag... Många plantor behöver skolas om och många fler ska sås.. Kanske till och med skulle vara läge för ett par nya trädgårdsmöbler? Jag velar... det finns två fina grupper jag vill ha och jag vet inte vilken av dem jag ska välja.... Ett I-landsproblem jag vet.... men det måste dock lösas i alla fall...
Hoppas solen skiner lite på er där ni befinner er.... och att ni får en härlig ledighet!
/E.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...