lördag 5 maj 2012

Som man sår får man skörda..

 De första sparrisarna är nu redo att skördas... och fler blir det... Himmel vad gott det är med sparris.. smörstekta.. Mums! Sparrisen har vi drivit upp från frö...

 Det känns alltid extra roligt att äta det man själv odlat... Man känner sig så stolt och nöjd... Och ingen besprutning eller tillsatser... bara gott!

Vi fortsätter att utnyttja varje timme vi kan i trädgården, det finns massor att göra... Och för att vi inte ska vara sysslolösa sätter vi igång med lite nya projekt pö om pö.. Det senaste blev ett på temat återbruk... vad visar jag när det är riktigt färdigt...
Må väl!/E.

6 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad gott! Vi har oxå sparris, andra året och de sticker upp så fint. Får ju inte skörda ännu tyvärr. Kram Pia

EM sa...

Vad jag blir imponerad! Egen sparris!
Oj oj det skulle jag vilja ha. Men jag och trädgård, det går liksom inte ihop, så jag får inhandla på affär om jag ska kunna njuta.
kram elsamarianne

Lotta 8`) sa...

Åh... sparris som är så gott :) Grattis till skörden!

Roligt att du tittade in så jag hittade dig :) Trevlig blogg du har och en massa fint att vila ögonen på.

Ha en fortsatt skön helg :)

Vit dröm sa...

Men wow! Vad gott, jag älskar sparris!
Kul att få odla sina egna grönsaker.
Kram Anna

Unknown sa...

Sååå himla gott med sparris och från egen skörd sen och redan i början av maj, blir allt lite sugen på dessa gröna läckerheter.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Villa Nystuga sa...

Häftigt! Jag har också tänkt på sparris i trädgårdslandet och när jag ser dina primörer blir jag ännu mer sugen. Smörstekt sparris med flingsalt. Kan ju bara drömma om hur gott det smakar när det är från egen härd :)

/Cecilia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...