måndag 15 december 2008

Pepparkras...

Nu har jag och tjejerna sytt ihop nyårsmenyn!
Vi är fyra par som brukar fira nyår tillsammans, förra året var det killarna som stod för menyn. De skötte allt från planerandet till genomförandet och självklart var allt hemligt för oss..... Killarna chockerade oss rejält kan jag erkänna! Så i år är det alltså vår tur att försöka bräcka =)....
Malin - Älska sött, du ville så gärna se mitt och pojkarnas pepparkakshus.... så....håll dig för skratt =) VOALA!!!!

Inget mästerverk, men det är gjort av små barnhänder och viss hjälp av modern...

Och gott var det också..... i alla fall om man frågar vår hund... Jag vaknade i natt av att Svante (vår hund) hade satt i sig halva pepparkakshuset, då kan man hålla sig för skratt vill jag lova...

Så, nu är vårt pepparkakshus ett minne blott, tur jag hann fota det så barnen kan titta på det här.... =(

Vi hade i alla fall roligt när vi gjorde det, och jag borde har lärt mig en läxa från förra året då exakt samma sak hände... Jag som trodde att jag hade hittat ett idiotsäkert ställe att placera det på, tji fick jag!
Bättre lycka nästa år! /E.

7 kommentarer:

heavenandearth sa...

GAPSKRATT! Vilken försigkommen vovve!
Han/hon kände sig kanske i starkt behov av ett pepparkakshus o då stod det ett där ju!!

Nästa år får du väl låsa in P-huset på vinden eller nåt! ;-)
Fast jag tycker iaf att det var väldigt FINT!

Ha de gott!
Kram!
Iréne

Ett skönare liv sa...

heheh tyckte de va fint.. hehe då e nog hunden nöjd nu.. vår hund åt upöp julskinkan förra året.. oj va arg mormor blev..
ha de fint, kram nadja

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Jag tycker att pepparkakshuset är jätte charmigt! & ser så gott ut!

Ha det bra!
Kramar Camilla

Vitt och nött sa...

va fint pepparkakshus! men vilken buse till hund!! förstår om du kunde hålla dej för skratt i de ögonblicket..

ha en skön dag!
kram!

Anonym sa...

Hmmm, pepparkakshus och tandborstar...finns det något som Svante INTE äter??

Puss/p

annashusidingtuna sa...

Hoppas att ni bräcker killarna!Kram Anna

Leamarlené sa...

Vilket mysigt pepparkaks hus. Tänk vad många år sedan man gjorde ett.

Har en liten sak till dig så här mitt i julstöket, på min blogg. Hoppas det värmer väl.

Kram, Marlene

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...