söndag 22 mars 2009

Ny kjol...

Gårdagskvällen slutade med febrig, kräkande 2-åring så det såg ut att bli en mörk söndag.... Men icke, han har varit pigg idag så det blev en trädgårdsdag. De första spadtagen har tagits till växthuset grund, skönt att vara igång men just nu känns det som det är en evighet tills det står färdigt.
När jag och barnen hade fått nog av friskluften, fortsatte jag dona inomhus. Linneskåpet blev rensat och då hittade jag ett tyg som jag inte använder..... det fick nytt liv som lampkjol.
Måste visa den fina duken som min mamma har virkat till mig! Tänk om jag kunde virka så.... jag får nöja mig med att få ihop mormorsrutor..
Och så var det måndag imorgon igen. /E.

11 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Åh, ett växthus! Så roligt det låter! Blir lite avundsjuk får jag erkänna. Men, men, någon gång kanske det är läge för ett även hos oss.
Jättesöt lampkjol och virkad duk! Visst är det bra att ha en virkkunnig mor?! Jag är i samma läge som du låter det som. Mamma är jätteduktig och jag är fortfarande i nybörjarstadiet. Men under mammas vakande öga går det framåt emellanåt. Tyvärr bor vi en bit från varandra så framstegen kommer inte så ofta... ;0)
Måndag i morgon ja... Suck!
Ha en skön vecka!
Kram!

Vita hjärtan sa...

Så roligt med ett växthus! Jag skulle vilja ha ett där man kan sitta och mysa på kvällarna.....så mycket växter är inte nödvändigt.....åtminstone inte om dom måste vattnas och rensas ;-)

Så fin lampkjol! Jag har aldrig sytt någon, är det svårt?

Skulle gärna ta en helg till nu....fniss. Ha en bra vecka!

Kram Annemari

På min gatan i stan sa...

Åhh, vi har också haft lite kräkningar hos oss! Hoppas att det är över nu!

Kram ♥

Lönnen 13 sa...

Söt lampkjol du sytt!
Ja,tänk om man kunde virka så,men idag har jag köpt garn o virknål och ska försöka mig på mormorsrutor!Får se hur det går,oj,oj.
Kram Anneli

Snuttan sa...

Skönt att det gick över så fort

Ha en underbar vecka
Kram
Åsa

Vita små hjärtan sa...

Så fin lampkjol!!! Jag köpte en fix färdig :) Kram

Lotta i S-vall sa...

Både lampkjolen o duken är super fina, mysig stol duken ligger på :)

Martina Andersson sa...

Kikar in en sväng hos dig idag!
En sådan otroligt fin blogg du har hit kommer jag att komam fler gånger!
Ha en fortsatt skön Tisdag! Kram Tina

Vitt är vackert sa...

ÅÅ jag vill också ha ett växthus. men det får väl vänta några år, har så mycket annat att fixa i trädgården först, altan och garage bla...

Vilken underbar lampkjol!!!
Lycka till inne hos mig!

Kram Ellinor

Inspiration i vitt sa...

Så söt din lilla lampskärm var och din mamma är verkligen duktig men det är du med som kan virka mormorsrutor.
Kramar/Ingela.

Anna-Lena sa...

Vilken fin lampkjol. Otroligt vad du är duktig på att pyssla, vimplarna och tårtbitarna är också jättefina. Dessutom gillar jag ditt utedass skarpt, romantiskt och lantligt. Ha en skön vecka och njut av våren! Anna-lena

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...