torsdag 18 juni 2009

En dag kvar.

En dag kvar till midsommarafton och som ett brev på posten har nu den lille grabben fått vattkoppor. Oj, vad han är prickig man får leta för att hitta en fläck på kroppen utan koppor... Midsommafton ska vi fira hos oss, några trotsar sjukdomar och vågar komma hit.
Igår hade jag "egentid" på stan, vad lyxigt det är att få gå runt i vilka affärer man vill och titta på vad man vill. Tanken var att det skulle inhandlas kläder till barnen och det gjordes det också men en och annan sak slank ner till henne i huset också. =)
En ängel i betong fick följa med hem och de söta små måttskålarna.... (Tips titta in på Lagerhaus, de säljs ut för nästan ingenting)! De får stå som prydnad ett tag och känner jag mig riktigt snäll den dagen pojkarnas "lekstuga" är klar ska de få ha dem i sitt kök....
På Indiska sålde de ut en hop med ljuslyktor, jag föll för denna i fattigmanssilver.
Jag önskar er alla en trevlig midsommar, hoppas vi får se solen också! /E.

5 kommentarer:

Anki sa...

Hejsan!
Tack söta du för titten hos mig!
Jag la till dig i min lista, så jag kan följa dig...hoppas det är ok!

Ha en fin helg! Kram Anki

Ida sa...

Så fin ängel vart har du köpt den? Hade bra kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs!! Hoppas han mår bättre nu o inte kliar sönder sig!!!

~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
önskar
~~♥Mamma Millan♥~~
~~~¨♥♥♥¨~~~

Fröken Fräken sa...

Skålarna från LAgerhaus ska jag absolut ta mig en titt på!
Ja, det är ju aldrig roligt med vattkoppor, men det är bra om man får dem som liten. Jag fick det som tonåring, och det var än värre då! Kliakliakliaklia..

Ja, just nu är det ju ljust ute dygnet runt, så det är ingen idé att ha framme ljus, man tänder dem aldrig. Så trälådan får nog annan användning. Kanske det kan bli stenar?

Ha en fin midsommar du med!

Made in Persbo...Carina sa...

Tack för din rara hälsning inne hos mig. Hoppas din midsommarafton var härlig!
Kram, Carina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...