torsdag 5 november 2009

Let's dance

Godförmiddag!
Idag tog jag och lillan oss en välförtjänt sovmorgon, tacka vet jag barnkanalen ibland. Då är både jag och pojkarna nöjda, jag får sova och de får titta på tecknat..
Pojkarna är lediga från dagis torsdagar och fredagar och det är skönt... Då kan vi ta det lilla lugna på morgonen och lufsa runt i pyjamas till middagstid...
Ett stiligt par har dansat rätt in i vårt matrum, de dansar för oss medan vi äter...
I veckan kom det ett paket från våra släktingar i USA...
I fanns det julstrumpor med barnens namn inbroderade, och ett paket till vår lilla.... En riktig dröm i rosa, klänning en härlig kofta och två klädda galgar i sidentyg.. Tänk vad fint att låta några finklänningar hänga framme på de galgarna! Å, vad det ska bli roligt att inreda lillans rum, mitt huvud är redan fullt av idéer... men jag får allt lugna mig lite till....
Igår var jag på fikabesök hos en vän... vi satt och spånade och fantiserade om alla projekt man skulle vilja förverkliga, när jag kom hem var jag så full av inspiration att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.... eller vart jag skulle kunna börja... Helst av allt skulle jag vilja starta allt -måla golv uppe, måla tvättstugan, slipa bänkskivor och betsa mm..mm... Men jag fick ta mitt förnuft till fånga och enbart koncentrera mig på Emakeriet, än återstår mycket...
... bäst att fortsätta pyssla och tillverka saker... men först lite fika!/E.

2 kommentarer:

fyra vindar sa...

..hej du..va spännande me ditt lilla makeri..när e d grand opening så man kan åka på en mystur!? hi..

jul i byn har öppet lördag o söndag andra advent kl 13-17.
förberedelserna e i full gång..va på shoppingtur i helgen..ojoj..va liten plats d fanns över till tre rumpor..hihi..

d e ju så skojsigt me en liten butik!! you´ll love it!!

kramkalas fra miss sophie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Härligt med sovmrgon!! Jag har vart sååå trött här..höstmörkret!!!
Kul med låmgväga besök med!! Har med släktingar i USA!

Kramis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...