söndag 18 maj 2014

"Innekurar-väder"

Igår var det riktig högsommarvärme..
Idag är det mulet och undra om det inte hänger lite åska i luften också??
I vart fall passande väder för en "innekurar-dag"..
Det är gott att varva en hektisk tid med lite latare dagar..


Jag och de hemmavarande barnen städar och plockar lite..
Ja, barnen hjälper också till efter lite mutning med "datortid"..
Huset blir städat.. mamman nöjd och barnen nöjda..
"Win and win situation".


Sparris är inte bara gott att äta..
I väntan på att de ska bli ätbara (det tar ju dock några år) funkar de utmärkt som dekoration inne. :)

Go söndag på er!

Söndagsbilder finns i vanlig ordning i Fabriken.

2 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Fina bilder! Och vad är det för pariserhjul i ståltråd och varför skriver du inte mer om det? Underbar skapelse!! Gillar också utseendet på sparrisen. Förstår nu ännu mer varför man kalla en tunn människa för en sparris :)

Dim4ksan sa...

Under de senaste två åren har jag följt den här källan igen på https://www.meteoprog.se/sv/. Det är väldigt praktiskt och i allmänhet gillar jag att det ligger mycket långt före det och agerar ansvarsfullt. Jag oroar mig inte om något går fel när jag går ut i naturen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...