måndag 18 januari 2010

Blandad kompott

Det är vad det bjuds på idag!
Oj, här har minsann inte inläggen duggat tätt den senaste veckan.... Måndag igen och ny vecka, hjulet snurrar på....
I pysselverkstaden pågår tillverkningen för fullt, i helgen var jag och städade ur julen i Emakeriet och har sakta men säkert börjat fylla på med nya ting.... Senaste tillskottet är broscher....
Det pysslas inte bara här hemma utan det pågår även utrensning... Jisses vad man samlar på sig mycket i garderober och skrymslen.... En hel del saker man inte visste att man hade.... och en del saker man önskade att man inte hade.. Så här rensas det och det slängs och det samlas ihop saker till vår kommande loppis....
Ett fynd hittade jag! En fin emaljskylt som jag aaaaldrig har sett....
Två ramar står och väntar på bättre tider..... Undra vad jag ska hitta på med dem?
Köket är färdigt nu.... Bänkskivorna och handtagen är betsade till en mörkare kulör... Kanske ska de bli ännu mörkare.... Jag fegade lite.... får känna lite på detta och så får vi se om det blir en omgång till... Nackdelen är att betsen luktar så vansinnigt illa så kanske får det vänta till sommaren då det går att vädra lite bättre...
Sommaren ja..... åååå... vad jag längtar..... Nu är jag faktiskt trött på den här snön och kylan och för att inte tala om alla kläder som ska paltas på barnen så fort man ska sticka ut näsan utanför dörren....
Ha det så gott och glöm inte elda! /E.

8 kommentarer:

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Nä minsann, här glömmer vi inte att elda -risk för frostskador! Men *peppar peppar* så har vi lite mildare här uppe idag, hoppas att det håller i sig!
Så du rensar & fyndar:)
Tycker att betsningen ser jättebra ut!
Ha det gott!
Kramar Camilla

S o F sa...

Superfin emaljskylt - den gillade jag skarpt!!

Ha det gott i veckan!

Anonym sa...

Så du är redan less på vintern och alla kläder?Tänk på oss här uppe i norr hur hemska våra vintrar kan var och fy 1000:an så less man är när man har sett snö och levt i kyla i 6 månader!? Jag bor då verkligen på fel ställe i detta avlånga land men som tröst för mig och många andra här uppe så är det att det även är små och kallt i skåne med om näjd.

Vad skönt att köra en rejäl utrensning, bra att kunna sölja sina saker på loppis för då får man igen lite pengar och kan köpa något nytt.
Vilken tur att du hittade den läckra skylten.

Kram Pernilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att ha så fina saker i gömmorna. Det är nog dax för mig att göra en röjare i mitt förråd, där hoppas jag kunna hitta lite skatter;-)
Vilka söta broscher du gör.
Kram,
Regina

Pysselpalatset sa...

Ha, håller med.. risken för rimfrost i ögonfransarna gör att värmen hålls under kontroll... Vad fin din mjöl och socker och vad detnu heter förvaring är.... kram Jeanette

Hvita Hjärtat sa...

Här eldas det för fullt i spisen, jag börjar också ha nog av vintern nu! Du har en så fin blogg så jag tilldelar dig en utmärkelse på min blogg :0)

Ha en skön helg!

Kram,
Jennie

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Ja visst är det skönt att rensa, det gör jag alltid efter att julen har åkt ut. Här ska också bli loppis till sommaren har jag planerat ialla fall :) Ska vara väldigt selektiv med vad som handlas in numera...har lovat maken det...blir nog svårt..hihi

Ramarna var ju jättesöta. Och din hängare du gjort av gamla rostiga spik, vilken toppen idé jag fick nu, det tackar man för. Trevlig söndagskväll önskar jag dig. Kram Paula

Jaana sa...

HI!

It's my first time in your blog and I have to say I LOVE IT! And that glass storage unit. I have the same kind in my kitchen! So nice to see other like that too!

I have to become your reader, this blog is so lovely!

Greetings from Finland

- Jaana from "Home at Kainuunkatu"

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...