onsdag 27 januari 2010

Sött och award

Få det lov att vara en rulltårta?
Jag skulle dock föredra en riktig en.... men det blir lite kladdigt om tanken är att de ska fungera som leksak... =) Nu har den härliga kräksjukan kommit på besök till vårt hus... än så länge är det bara den stora grabben som har åkt dit.... peppar,peppar.... vi får se hur länge det dröjer innan det är någon annans tur... På tal om peppar hjälper det så att man eventuellt inte blir drabbad?
Ett ljus i tillvaron är att jag har fått en utmärkelse av Jennie med den fina bloggen Hvita Hjärtat. Kika gärna in till henne!
Med denna utmärkelsen följer en del instruktioner.....
  • Kopiera awarden på din blogg
  • Länka till personen som har gett dig awarden
  • Berätta 7 intressanta fakta om dig själv
  • Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till
  • Länka till deras bloggar
  • Lägg en kommentar i deras blogg att du har gett dem denna award
Åååå... jag säger som mellansonen.... Himmelsk tid!!! Vad ska jag berätta för sju "intressanta" fakta om mig?!?! Så intressant kanske det inte bli men här kommer de....
  • Jag är en påbörjare, jag älskar att starta igång nya projekt.... men tycker det är mindre skoj att färda upp de gamla.... vilket gör att huset kryllar av halvfärdiga projekt...
  • Har enligt min sambo väldigt bestämda åsikter om hur jag vill ha saker och ting här hemma men har en förmåga att ändra mig helt efter en liten tid... Men färg och tapeter isolerar väl bra?! =)
  • Är sockerberoende och kan nästan göra vad som helst för en sötsak.... när det är riktigt illa ryker blockchokladen....
  • Bestämde mig redan som 10-åring för att jag ville bli lärare och så blev det... Tycker att det är ett fantastiskt roligt och spännande yrke...
  • Har väldigt nära till gråt och skratt.. jag fäller nog några tårar i stort sätt varje dag, det kan vara över allt möjligt, en sång som berör, mina underbara barn eller över alla hemskheter i världen...
  • Har haft glädjen att få några av mina drömmar uppfyllda som att starta en butik, resa till Amerika (New York), bli lärare och få barn...
  • Är en riktig drömmare som fått äran att leva med en realist (ibland en negativist enligt mig när han inte köper mina galna idéer...)

Usch, detta var inte lätt... nu kommer nästa svåra uppgift att ge awarden vidare till sju bloggar... det finns ju så många fina att välja bland... Det får bli följande guldkorn som inspirerar mig på olika sätt!

Ha det så gott alla och tusen tack för att ni kikar in hos mig ibland...

/E.

11 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

ohhh grattis till den fina och suuuuuuuuuuuuuupertack, gu vad söt du är som tänkte på mig, jag jublar och hjular!!!!
hm du och jag är bra lika...jisses så lika! lägger inte ut awarder men blir tokglas ska du veta!!!!
varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

haha tokglad skare ju va!!!

Ann-Catrin sa...

Hallå där!!

Gud så glad jag blir för min utmärkelse.. ler och rodnar!!
det som slår mig när jag läser om dig är att vi är rätt lika... flera saker där som var så slående!!
Kram kram
Ann-Catrin

Unknown sa...

Kikar in på din blogg.
Jag har även hört att man ska äta några? pepparkorn, så får man inte magsjuka.
Fina bilder på din blogg.

Nu ska jag kila vidare i bloggen...
Ha det gott.
/Maggan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så söt bakelse!!
Ne usch då..kräksjukan..den klarar vi oss gärna utan här!!!

Kramis ♥

LOPPISLIV sa...

Grattis till din utmärkelse och Tusen TACK rara du för att just jag fick den av dig :-) Så himla glad jag blir nu, vilken bra början på denna dag...hihi

Söt servis du hade där på bilden. Kraaaaaam Paula

Unknown sa...

Hej käraste!!

& tack söta du för den fina awarden!! Blir så glad när man får höra att man inspirerar...=)

Kan jag kopiera dina sju meningar om dig själv!?? ha-ha...

Kan skriva under på allt!!Hade inte sagt det bättre själv....drömmare sambo med realist (med vad det innebär) chokladen (även om det ska gå riktigt långt till att vilja hoppa på blockchokladen..ti-hi...

Påbörjar projekt....problem med att avsluta innan man har lust att börja på ngt nytt..har varit i Usa, öppnat butik, arbetat som lärare, kan gråta över en mysig film (ibland vemodig flera dagar om den är riktigt bra)Är rätt bestämd över hur jag vill ha det här hemma (fast jag målar över i stället)=) Sedan kom jag inte i håg vad du skrev mer...men att llt stämde!!!! =)

Kanske typiska saker för en *drömmare*...=)

Önskar dig en underbar dag med massor av mys och bus!!

Kramar Malin ♥

Unknown sa...

Hej igen!!

Var inne kollade på din butik!! Vilken underbar affär du har!! Och lokalen sen!!! Rena drömmen!!! =)

Jag måste ta en tur till dig någon gång!!! Kom på vem du va me...ti-hi.....

Sist men inte minst..hur kunde jag glömma sockerberoende ovan!!! Herregud!! Jag som älskar sött..ti-hi....

kram i massor

OlgaA sa...

Sådana söta saker älskar jag ;) Riktiga är jag ganska så lugn emot ;)
Det var kul att få lär känna dig lite :)
Tack för det!
kram Olg@

Inspiration i vitt sa...

Vilken söt bild med den lilla bakelsen, det är väl sånna bakelser en annan får suckta efter.
Ha en härlig helg och kram på dig/Ingela.

Skomakartummen sa...

Grattis till awarden, ja tack en bit rulltårta låter gott. Hoppas ni mår bättre kram sari

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...