lördag 12 september 2009

Trädgårdens dag

Vi "firade" det genom att åka till Hörnsjöns plantskola i Kyrkhult och ta del av deras erbjudande dagen till ära.... Vädret har varit helt underbart hela dagen så när vi kom hem blev det utedag i trädgården.
Ett av erbjudanden var krukor till halva priset.....jag föll för dessa i zink.....
Några nya perenner blev det också.........
Ni får inte tro att det är stiltje på växthusfronten..... O, nej jag har fått order att alla fönster ska vara målade och färdiga innan vi kan börja på skomakeriet på allvar, så ni må tro att det jobbas nu!! Märkligt att det behövs hot för att hon i huset (jag) ska färda upp efter mig.....
Nu är det faktiskt bara 10 fönster kvar! Jippie!! Undra hur det ska firas när jag är färdig?
Joooo... med en strykning på plats också, och skrapning av all färg jag har dretlat på rutorna... *suck*
Alla reglar runt fönstren kommer också att målas vita, men det gör vi inte förren till våren....
Söndag imorgon, undra vad som står på agendan då? Vädret ser ut att hålla i sig ett tag till i alla fall härligt!
/E.

10 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ååå såå mysigt!
Japppp då blir det en hel dag nu då eller?;) Härligt med trädgårdsliv!!

Trevlig Helg!! Kram Millan ♥

helena franska liljan sa...

Vilket uuunderbart blivande växthus!!! Jag bara längtar tills vi sätter igång med vårt, men det verkar dröja... Tre badrum och ett kök skall renoveras först. sen kanske...

Helena /Franska liljan

Luiza sa...

Vad avundsjuk jag blir på ditt växthus...
Jag vill också ha ett.
Vad fint det blir.

Skulle också behöva åka och köpa lite höst växter. Jag brukar ha ljung och dekorationskål, det är så fint...

Ha en fortsatt trevlig helg.
Luiza

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt det ser ut! Ett eget litet växthus skulle man hh!

Kram Annica

Vit som snö sa...

Åhh vilket underbart växthus det kommer att bli! Svårt att ägna sej åt trist fönsterjobb när det finns roligare att ta itu med!
Trädgården ser härlig ut, tycker mej se en hög stenmur, vem har gjort den undrar jag!? Snyggt!
O vilken dröm att shoppa zinkkrukor till halva priset!!
Ha en skön söndagsafton!
Kram Cilla

Vitt är vackert sa...

Ert växthus kommer bli sååå fint!!

Hoppas du fått bebis i helgen nu. Slippa den sista långa väntan, man har liksom fått väntat nog nu tycker man när man är så nära.:) Vet ni vad det ska bli för sort???
Ja, stort lycka till när det än blir.

Mysigt du gjort det i trädgårn.

Kram Ellinor

Helena /Franska Liljan sa...

Hej igen,
jag önskar jag hade ett eget rensjärn, men det är min söta mamma som lånat ut sitt denna gång! Jag har sökt som en tok på loppisar men nte hittat något...än...

kram Helena /Franska liljan

Lilla hjärtat sa...

Vilka fina krukor du har fyndat!!
Så underbart det blir med växthuset!

Ha en bra vecka
Kram A-K

lottens vita och gröna sa...

härligaste evelina, jag bara gapar över ert växthus, det är verkligen såååååååå fint, kan tänka mig att du ska göra fint där sen, hihi, ska bli så spännande att följa...ohhh tänk levande ljus och en stol med ett fårskinn i...ståpäls!!!din trädgård rä ju en fröjd att se, så fina krukor! ha det gott, varmkram lotten

Vitt är vackert sa...

Nu har här vart tyst en stund... Har du fått bebis????????????
Hoppas allt är bra.

Kram ellinor

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...