måndag 21 december 2009

Nu är det jul...

... här i vårt hus... Julkänslan blir maxad så fort granen kommer in i stugan!
I lördags var det dags, då fick granen flytta in.. Julmusiken skrålade ur högtalarna, glöggen stod på värmning, julgodiset på bordet och barnen klädde ivrigt granen medan de dividerade om var kulorna skulle hänga... Mamman fick lägga sig i lite... jag tyckte inte som pojkarna att allt skulle hänga i en klump långt ner på granen... men pojkarna förklarade för mig att det var ju för att lillasyster skulle kunna titta på pyntet... :) Tanken var ju god...
Årets gran var riktigt fin tycker jag... vi har inte så stort utbud att välja på på våra marker så man tager vad man haver... och inte var det så illa inte?! Mindre snyggt är det dock att ljusslingan syns så tydligt... kanske går den gömma lite... ska försöka med det..
Pyntet går i vitt och silver... Istapparna är mina favoriter....
Idag började jag inhandla årets julklappar!.... och färdig blev jag också.... haha.. kan inte riktig själv fatta att jag kunnat vara så kall och väntat in i det sista... Men tydligen gick det... skillnaden var egentligen bara att jag inte hade tid och vela så mycket utan handla istället... Det blev en del "julklappar" till mig själv också... fast det här året bryr jag mig inte om att slå in dem som jag gjort tidigare år och blivit utskrattad av sambon och övriga familjen... :)
Vilken mysig tid vi har framför oss nu... passa på att njut för dagarna går fort! /E.

5 kommentarer:

Vitt är vackert sa...

Å så fin gran! Här har den också kommit in i helgen och julkänslan blir fulländad! Våran är såå full av kulor och glitter. Nästan för full. Å även om jag la mig i en hel del hamna det allra mest på de nedersta grenarna. Det var dit hon nådde..hihi.
Skönt att du blev frisk, ligga sjuk över julen vill väl ingen! Bra att ha gjort det nu innan ;).

Ha det bra!
Kram Ellinor

Elsa och Helena sa...

Åhh, så fint du har det hemma...så fina saker du visar.
önskar dig en GOD JUL.

Kram Helena

Anonym sa...

Liten pilla undrar om det finns tillfälle att träffas i mellandagarna? Jag befinner mig i småland till den 29e.
pöss

Anonym sa...

Hej!

Vilka vackra foton, vita och juliga. Hoppas nu att du får en riktigt fin jul.

Krams

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du har pyntat, granen är jättefin. Jag har velat hit och dit när det gäller belysning i granen, levande ljus eller ljusslinga? Det blir det sista, vi har katter och sen kommer småfolk hit i jul, så det blir nog säkrast. En riktigt God Jul önskar jag dig och din familj.
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...