onsdag 24 november 2010

Inflyttad

En amerikakoffert var det som fick flytta in...
Och inte vilken koffert som helst.... utan min älskade farmors... Farmors saker ligger fortfarande i den.... om man gläntar lite på locket kan man känna doften av henne... Tänk att den rest så långt som till Amerikat.... och nu har den nått destinationen... mitt tv-rum... Och fungerar som soffbord.... Årets adventsljusstake.... Ibland är det enkla det fina.... och nu fick jag äntligen användning av mina små porslinssiffror...
Herr P och jag har tillsammans skapat ett tittskåp... Han har snickrat och jag målat...
och tapetserat med gamla bibelblad....
Det fick komma upp på väggen i teverummet...
Nu ska det fortsättas med adventspyntningen.... Snön kom i natt och höjde julstämningen....
Ha det så bra !
/E.

10 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vilken fin koffert.
En sån skulle jag också vilja ha.
Jag håller också på att pynta, men var tvungen att kika in hos er i en lite pause.
Ha det bra

Kram

EM sa...

Å vad jag blir helt förälskad i kofferten! Den har åkt med SAL 1 klass enl etiketten. Svenska Amerika Linjen. Min far jobbade på en av SALs båtar, så jag har en del saker från hans amerikaresor. Om du vill kan du gå in på http://www.salship.se/
och hitta bilder, passagerarlistor mm. Kolla in bilder från 1:a klass, helt fantastiskt.
Vilket fint tittskåp du har gjort.
kram elsamarianne

Så Vitt Jag Vet sa...

Skåpet är gulligt. Skoj att pynta efter årstid.
Du har mycket vackert att se på i ditt hem.
Kraaam
Sanne

Anonym sa...

nämen oj, vilka fina ljusstakar... ;)

och TACK för hjärtleveransen!!

hälsn K

himlaverket sa...

Åh, vilken härlig kista du har ärvt...
Fantastiskt med gamla saker som bär på så många minnen...
Fint litet tittskåp åxå...
kram Ullamaria

Skogslyckan sa...

Så otroligt charmig koffert, och extra kul att det varit farmors. Gjorde sig perfekt som soffbord hos dig! Ha en fin dag!
Kram Pia

C h a r m i g t L a n t l i g t sa...

Hejsan!

Så mysigt och fint du har det.
Underbart skåp ni tillverkat, tar gärna med mig din fiffiga ide med bibelorden som tapet till mitt skåp jag nån gång ska göra i ordning.

Önskar dig en trevlig helg

Kram

A House With A View sa...

Hej Evelina och tusen tack för den häärliga överraskningen i min brevlåda idag, blev så glad :)) Så jättefin vinst!! Och vad fint du gjort hemma med både adventsljus, skåp och koffert. Nog är det något alldeles särskilt med gamla saker, de andas svunnen tid. Och vad extra kul att det är din farmors! Tack ännu en gång!

Kramizar från aka

Trivsamma förändringar sa...

Vilken härlig blogg du har! Det blev verkligen en fin personlig prägel på vardagsrummet med kofferten som bord, jättefint! Blev inspirerad av din bild på tvättstugan, jag håller själv på att skissa på en, men har inte riktigt bestämt mig för hur det ska se ut...
Ha en riktigt fin första advent!

Anonym sa...

Underbar koffert och vilket vackert tittskåp.

Önskar dig en trevlig vecka
Systrarna Karlsson

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...