tisdag 26 april 2011

På mitt soffbord...

... står ljusstakar och ett simpelt påskpynt....
En konserveringsglasburk modell större och ett litet fågelrede....

Soffbord å soffbord.... egentligen är det en amerikakoffert...

Samma koffert som en gång fylldes med min farmors tillhörigheter.....

....och färdades över det stora havet....

.... till Amerikat....

Nu står den i mitt vardagsrum....
Fortfarande fylld med några av min farmors tillhörigheter....
Undrar ni vad andra har på sitt soffbord?
Kika i så fall in till Fabriken....
Go tisdag på er!/E.

5 kommentarer:

EM sa...

Det var en ypperlig plats för det lilla fågelboet. Hade ett sånt rart bo som jag hittade ute, men det ramlade ner från hyllan och överfölls givetvis av diverse husdjur på fyra ben. Ajöss. Nu har jag hittat ett nytt ute, så du har gett mig idé om var jag kan lägga det säkert.
Kofferten är bara så läcker...
kram elsamarianne

Blommiga Karin sa...

Sött litet fågelbo. Jag har ett litet i en liten glaskupa jag med...:-)Kul med en koffert som vardagsrumsbord.//Mvh Karin

Unknown sa...

Vad roligt att ha en amerikakoffert som soffbord, kanske inte helt ovanligt men att det är din farmors gör det ju väldigt speciellt och personligt.
Sött med det lilla redet i glasburken.
Ha de gott, kram Ing-Britt

idémakeriet sa...

Oj så enkelt och så fint.
Jag har strosat runt i trädgårdar på jakt efter en liten fin fågelbo men inte hittat någon, man vill ju inte heller plocka en ur ett träd, vill inte ha en arg fågelmamma som kommer pickande efter mig.
Ha det gott i vårsolen.
Kram Gerda

Ardisia sa...

Det var intressant tema igår :) Nämde dock inte att vi även brukar ha massa skräp på bordet, fjärrkontroller, tidningar, kaffemuggar, nappflaskor, ja you name it ;)

Vi har också använt av oss en koffert som soffbord innan. Praktiskt med förvaring! er koffert är superfin!

Ha en bra dag :) Kram Mia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...