måndag 20 februari 2012

Kanske lite tidigt?

Jag fixar till små reden i glasburkar..
Ja, visst är det lite tidigt... det är ju inte påsk än på ett tag...
Kanske är det dagens vårväder som får mig att tjuvstarta?

Vissa ägg tycker jag så mycket om, så de får vara framme året om..

Som mina "kungaägg". Vill du ha ett eget kungaägg? Då fixar du det enkelt med svart färg och en guldkrona.. Ibland är det enkla det fina...

Äntligen börjar vi repa oss från alla förkylningsbacillusker..
Nu ska det njutas av en veckas sportlov.. och jag tror vi börjar med kaffe i solskenet.
Önskar er den finaste av måndagar!/E.

9 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Ooo vad ljuvliga kungaägg.. Sådana måste jag haa! Tack för den idéen...
Skicka gärna solen till södra delen av Finland...
Ha ett skönt sportlov..
Kraam
Sanne

Unknown sa...

Vilka fina kungaägg, såna måste jag göra. Lite kul pussel för hela familjen.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

CreandoPhoto sa...

Så härligt! Vårt sportlov tog slut idag. Men det gör inget. Vi fortsätter njuta av vardagen istället :)

Kramar

Norr om Köpenhamn sa...

Hej Evelina!
Hur har ni det i sjukstugan, på bättringsväg hoppas jag :o) Oj vad du har fått pysslat i helgen.
Själv har jag också hunnit med en stund framför symaskinen, men det blev bara till måsten. Du vet...handdukshankar som gått sönder, kuddar som skulle lagas, pyjamasar som var för långa i benen och för stora i midjan. Inte speciellt inspirerande....men ändå så pass att jag nu längtar efter att få sy lite miniplagg. Ditt lapptäcke ser jättefint ut och jag kan tänka mig att du får gjort hur mycket fint som helst till Emakeriet :o)

Hoppas ni får en härlig start på sportlovsveckan!!
Kram kram
Ulrika

Anonym sa...

Åh ljuvliga ägg. Fantastiska.

idémakeriet sa...

Inte för tidigt, det är bara så härligt att hämta in lite vårkänslor.
Jätte söt de små bo i glasburkarna.
Kram gerda

Photo by Maria sa...

Påsken är över så snabbt så bäst att börja tidigt så du hinner njuta =)

Ha nu en fin fortsatt måndag..

Kram Mia

EM sa...

Å så fina de där kungaäggen är! Vilken rolig idé. Så lagom enkelt för en som inte är så där mycket för pyssel...
Jag brukar plocka in mina gamla liggägg (mina och mina, det var hönsen som låg på dom, hi hi) och hitta på nåt bo-aktigt att ha dom i. Det är såna gamla i porslin som dragit igång flera kullar småttingar förut när jag var stolt ägare till hönapönor. Ha ett mysigt sportlov
kram elsamarianne

Lisa sa...

Hej vännen..Superläckert med kungaägg.. Ja man börjar allt bli lite ägg och pysselsugen. Önskar dig en fin vecka..

Kram Lisa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...