tisdag 28 februari 2012

Ljust

Nu börjar vi gå mot ljusare tider...
Så härligt att det är ljust när man beger sig till jobbet och ljust när man kommer hem..
När det väl bli mörk är det bra med "skelettlampor", de tar tillvara på allt ljus från glödlampan...
Jag har fått lite pippi på dem så de återkommer här och var i huset..

Det finns så många olika former och jag tycker de är väldigt dekorativa i sin enkelhet..

Man kan även "tager vad man haver" och göra en egen skärm... som denna..

Förr var det en kupa till en ljuslykta... Nu en lampa á la industri..

Ikväll ska jag botanisera i frökataloger, hög tid att beställa fröer inför vårens sådd! :)

Må så gott!/E.

4 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Så charmiga lampor du har, gillar särskilt nätlampan :)
Ha det så bra,
kram Tini

Blommiga Karin sa...

Verkligen kul med lite fantasi och återanvändning..:-)
Frö sådd låter kul!!
Ha det gott.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbar lampa du har gjort, jag var på en loppis för ett tag sen och köpte några sockerkaksformar av en go gubbe. han sa, ska du göra lampskärmar eller bakar du verkligen :))
Ha en jättefin dag.
kram kram
Jessica

Norr om Köpenhamn sa...

Visst är det heeeeelt underbart att ljuset är på väg tillbaks. Äntligen känns eftermiddagarna lite längre. Har vårstädat lite i trädgården idag och plockat bort ljusslingan :o) Nu längtar jag bara efter penséer o andra vårblommor och första kaffet på trappan så klart ;o)

Det är så läckert med gamla lampskärmar. Jag köpte en på loppis i Malmö i helgen som jag ska klä med olika blommiga tyger till lillans rum.
Ha en skön torsdagskväll....imorgon är det FREDAG!!!! :o)
Kram på dig
Ulrika Ps. Och tusen tack för färgnumret, det kommer nog till användning en dag ;o)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...