tisdag 22 juni 2010

Den som väntar på nå't gott....

Ja, jisses vad ni har fått vänta på den där utlottningen som utlovades!
Jag tog mig visst en ofrivillig bloggpaus... I veckan som gått har det varit fullt upp på olika sätt. Jag har varit sjuk... men trots feber har det arbetats med pojkarnas rum... Med 38 grader i kroppen tänker man inte alltid helt rätt med huvudknoppen... så lite galna inköp under Ikea-shoppingturen blev det.. Överkast som visade sig vara små filtar.. Tur att bytesrätten finns!
Det har målats och målats, närmare bestämt fyra strykningar behövdes för att täcka det tidigare svarta golvet... Hyllplan och en gammal stol har också blivit målade.... Håll i er.. stolen blev inte vit utan svart!
Åter till utlottningen!
Vad kan man vinna?
Jo, första pris är fem blad ur "Nyttoväxter i färg" från 1955, bilderna är målade av Edgar Hahnewald. Det finns illustrationer på båda sidor... Förutom de ni kan se är även bla. äpple, rädisa, lavendel, rosmarin, fingerborgsblomma,vänderot och sojabönan avmålad.
Andra pris är en liten skylt i form av ett hjärta med texten "With fond love".
Som vanligt gäller att ALLA får vara med, med eller utan blogg spelar ingen roll...
En lott= Kommentar i detta inlägg
Två lotter= Kommentar + länk med någon av de två bilderna.
Utlottningen pågår till den 1 juli!!
LYCKA TILL!
/E.

17 kommentarer:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! vad jag blev full i skratt..för visst är de så att man vill bryta av de vita med svart och se så snyggt de blev.... Vilket ljuvligt växthus du har rena drömmen..att få njuta i sommar hoppas du känner dig bättre..
Va rädd om dig!
kram wivi

Hvita Hjärtat sa...

Snyggt med en svart stol!

Kram,
Jennie

Anna-Lena sa...

Halloj!

Hoppas att du börjar känna dig bättre! Låter som om du skulle behöva lite vila innan midsommarfirandet. Det kommer nog att gå bra! Själv får jag gå bort i år och det glädjer jag mig till, fast vi hjälper förstås till med div. göromål.

Ett stort grattis till dina 30 000!Jag vill väldigt gärna delta i din utlottning. Bladen såg väldigt fina ut. Länkar förstås!


Hoppas att du får en fin midsommarhelg med massor av mys!

Kram Anna-Lena♥

Hem ljuva hem sa...

Tittade in i din affär, tänker komma och besöka dig i sommar så är följare av dina sidor nu..Länkar från min sida så vill gärna vara med om utlottningen. Fin din svarta sol blev...
Kram Anneli

Anonym sa...

GRATTIS till dina 30 000 besökare!

Vill gärna vara med och tävla med en lott.

Snygg den svarta stolen är och den bryter fint mot det vita.

Hoppas du är återställd nu!

Önskar dig en mysig midsommarhelg och fint väder!

Kram Renate
wretefelt@hotmail.com

Pysselpalatset sa...

Oj oj vad vackra bilder... dem vill jag gärna vara med och "tjivas" om. Tar två lotter och länkar till dig från min sida. Kram Jeanette

Johanna sa...

Hej!

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av dem fina bladen. Om några veckor ska jag flytta till en större lägenhet så jag behöver verkligen något att hänga på väggarna och dem skulle vara helt perfekta!

Kram
Johanna johanna.bergstrom@live.se

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vilken tur jag har som kom inklampandes här just nu , med tävling och allt !
Jag tar två lotter !
Hoppas du har kryat på dig ordentligt nu så du kan fira midsommar !
Visst är det fint med lite svart , jag gillar det när det är högblankt , snyggt !
Kraam/Lotta

Kristina G. Nilsson sa...

Hej Evelina!

Så fint med den svarta stolen!! Till pojkarnas rum gissar jag?! Gräsflätningen var fin också... tror jag ska testa det imorgon... samtidigt som vi gör våra midsommarkransar :)

Jag vill väldans gärna vara med i utlottningen. Nu blev det lite tajt med tid och mycket att göra (Jonas var här o fotade, och jag hade inte ens hunnit städa o plocka undan allt?! hjälp...men får ta o "pimpa" upp det hela inför visningen istället), så tyvärr har jag inte hunnit ringa dig (men vinner jag inte utlottningen vill jag gärna köpa några blombilder fortfarande).

Kram kram
och
vill även passa på att önska er en Trevlig Midsommar!!

Kristina
kristina_g_nilsson@hotmail.com

Anonym sa...

Jag har själv som projekt att måla pinnstolar på gång och tänkte faktiskt också måla svart. Kul att se smakprov på hur fint det kan bli!

h. Jenny

j-stil@hotmail.com

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till alla besökare! Jag är gärna med i din fina utlottning! Två lotter kniper jag, för jag länkar också.

Önskar dig en underbar midsommarhelg!
Kram,
Regina

ANNIKA sa...

Jag är såklart med och tävlar och hoppas..
gustafsson.57@hotmail.com

Skogslyckan sa...

Hej!

Vad kul du tittade på min blogg så jag hittade dig! Jag vill jätte gärna vara med i ditt lotteri.jag länkar med bild från Ateljé Skogslyckans blogg. Ha en fortsatt fin midsommarhelg!
Kram Pia

OlgaA sa...

Jag vill vara med, så klart ;0)

Länkar och tar 2 lotter :0)

Olg@

EM sa...

Skönt att veta att det inte bara är jag som vågar öppna den svarta färgburken...
Jag deltar gärna i din utlottning. Har länkat och skrivit in mig som följare.
sommarhälsningar från
elsamarianne

Carina sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med i din utottning, jag har ingen egen blogg så jag kan inte länka men jag hoppas jag har tur ändå.
Ha det gott!
Kram Carina
kattarsel@live.se

Annies Blå sa...

Hej och grattis till alla besökare! Jag vill gärna vara med i din utlottning av de fina bilderna :). Jag länkar från min blogg. Sommarhälsning/Annie

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...