tisdag 1 juni 2010

Loppis och tips

God afton!
Timmen är sen och jag har inte kommit i säng än... Jag har lite svårt för att lägga mig i vettig tid... Det finns så mycket som man vill få gjort och lättast är om det sker efter att barnen krupit till kojs.

Ikväll har badrumsmöblerna fått sig en tredje strykning.... Attans det räcker inte, måste bli en fjärde också, men det får vänta tills imorgon...

Vilken lycka! Jag hittade en passande lampskärm till min fotogenlampa på loppis i helgen.... Den ramlade i golvet för fyra år sedan... Vår då två-åriga son provade för första och enda gången på att klättra upp för vårt tittskåp gjort av ett gammalt fönster... Skåpet välte, pojken fick det över sig... Som tur var höll han för sitt huvud... Ett stort ärr i pannan efter en glasbit blev resultatet... tänk vilken tur i oturen man kan ha.... så vad gjorde en söndrig lampskärm i det sammanhanget?

Men nu är den komplett igen!

Den lilla flickbysten hittade jag också.

Tisdags kvällen/natten avslutar jag med två tips... Denna höga otroligt fina glaskupa med "stenfat" (antagligen gips) och lilla flickbysten också i gips köpte jag på Blomsterlandet igår. Meningen var att jag skulle köpa blommor men ut kom jag från affären utan blommor men med en hel del saker istället... Fina saker till bra priser, det gillas!
Om ni har vägarna förbi Rusta bör ni rusa in och rycka åt er någon av deras pumptvålar. Min är med rosdoft och den doftar ljuuuvvvligt för sina 19.90. Som bonus har den en mycket fin etikett också!
Det var allt för denna gången. Nu blir det sängdags och så
håller jag mina tummar och tår för att lilltjejens feber ska vara som bortblåst i morgon!
Godnatt!
/E.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...