tisdag 23 mars 2010

Godmorgon alla!

Idag ska ni få se mitt senaste inköp... Igår var jag och Z på utflykt till grannbyn och besökte den mysiga blomsterbutiken som finns där... De har inte bara underbara blommor, främst tulpaner, utan även mysiga inredningssaker...
Denna fina, skavda lådan föll jag för direkt....
Fem fack innehåller den, perfekt för Emakeriet att lägga småsaker i...
Några små riskransar som jag snodde ihop igårkväll fick flytta in i ett av dem.
Två ensamma ägg ligger och väntar på fler som är på tillverkning....
Idag stod det maskeradfest på förskolans schema..... Den store grabben bestämde sig direkt för att vara riddare, den lille har velat mellan tomte (?!) och drake, men i morse blev valet riddare även för honom......
Det är inte alla små prinsessor som har två riddare som beskyddar dem..... Vår lilla är lyckligt lottad!
På mitt schema står det diskning.... suck... stackars alla barnfamiljer som inte har någon diskmaskin... Vår är sönder och i väntan på att en ny ska inhandlas diskas det för hand för fullt.... Det är till och med så illa så jag överväger huruvida vi ska fika eller ej, med tanke på all disk som blir... Fikagalen som jag är så förstår ni nog vad valet blir i alla fall... ;)
Nu regnar det ju ändå bara idag så det får blir en innedag och då passar väl diskning bra....
E.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vilken tur er prinsessa har, som har så fina beskyddare.
Snygg var lådan en sådan skulle jag behöva ha lite småplock i.
Ha en bra dag.
Kram

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det var en fin låda att ha små saker i. Jag måste också röjja här hemme, men det är mycket trevligare och titta in på din blogg!
Kram Anette

Susanne Lindén sa...

Tack för hälsningen hos mig! Fin låda att ha småsaker i.

Ha det gott!

Vitt är vackert sa...

Vilket fint köp! Å vilka söta små kransar. Perfekta som ljusmanchetter ju. Amaryllisblommor låter ju spännande! kan du inte visa?...

Ja, vilken tur eran lilla har med sånna finfina beskyddare :)

Kram Ellinor

Anonym sa...

Så mycket trevliga saker Du har!
Vi sitter här på Ölands folkhögskola och beundrar Din butik
med alla fina saker. Lycka till önskar evy

Anonym sa...

Hej Evelina!
Vilken fin blogg du har med vackra bilder. Vi är ett gäng seniorer på Ölands Folkhögskola som lär oss blogga. Jag gav din blogg som exempel på något riktigt fint. Nu vill alla åka till E-makeriet.
Hälsa alla
Kram faster Aina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...