måndag 22 augusti 2011

Hemma själv

Idag är en lite märklig dag....
Jag har hela huset för mig själv..
Lilla D och N är på förskolan... H i skolan.. och Herr P jobbar.
Jag har ägnat dagen åt att sy.... utan att bli störd en enda gång... märklig känsla..

En liten stund är det skönt att vara utan barnen men sedan saknar man dem så förfärligt mycket!

Snart ska jag få hämta hem dem... och jag kan knappt vänta. Det ska bli spännande att höra hur det har gått för Lilla D på första dagen själv i förskolan..

Må så gott!/E.

10 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej!

Jag tror nog att första skoldagen är minst lika spännande för oss föräldrar, hihi! Min minsting började 2:an i dag och jag fick INTE sitta med i klassrummet.

Med ganska stora barn tycker jag att det är jätteskönt att få vara ensam hemma, lugnt, tyst och skönt men visst blir man glad när de kommer hem. =)

Kram kram

Lisa sa...

Hej ...Inga skolbarn här. Bara en tröttmössa som ska till jobbet snart. Men du så fina,är det hårband som du gjort. Ha de gott..

Kram Lisa

Blommiga Karin sa...

Hej!
Känner igen mig precis. Min lilla tjej började på förskolan förra veckan och idag var det första dagen som hon var själv. Allt har gått toppen bra...:-)
Skulle vilja ha en pysseldag jag med. //Mvh Karin

Tidsmästarinnan sa...

Hej där!
Jag kikar in och tycker du har en finfin blogg. O vad trevligt med en pysslardag :-)
Kram
Susanne

Anonym sa...

Åh vad härligt det låter med en liten stund för sig själv. Här hemma är det två små barn som är hemma nästan hela tiden, fast hade de inte varit här hemma med mig så hade jag säkert liksom du saknat dem otroligt.

Önskar dig en skön kväll
Annie

Photo by Maria sa...

En stund för sig själv är guld värt, det gillar jag..

Ha nu en fin tisdag..

Kram Mia

dagdrömmar i vitt sa...

Å klart det är skönt att få vara själv,,, en stund. Sedan vill man ha en de små fröna;)
Hoppas det blev en bra dag på förskolan <3
Kramkram <3 nettan

Unknown sa...

God kväll,
Vad kul att du tittade in hos mig :)
Tack för gullig kommentar!
Det låter så härligt med en stund för sig själv. Här har jag en liten busfrö som är hemma hela tiden. Han ska börja dagis om några veckor då kanske blir det en stund för mig med :)
Kram
Nelya

Hannis sa...

Kan tänka mig att det blir en märklig känsla att få vara helt i fred en stund.

Vilket fint hårband som hänger där!
Har du gjort det själv?

Kram Hannis

Skogslyckan sa...

Tittar in för att önska dig en fortsatt mysig helg!
Kram Pia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...