söndag 21 augusti 2011

Virktips

Tack för alla rara ord om min köpmansdisk!
Jag kan knappt fatta att den är min... Så otroligt urfin!

Vitt i all ära, men visst är det fint med lite färg också??

Idag har jag virkat grytunderlägg som man blir riktigt glad av. Visst kan de användas som grytlappar också.. men här blir det grytunderlägg... Jag fick idén när jag slängde fram mina i trista i kork.... Vardagsmatlagningen är minsann inte alltid så roligt, men nu är i alla fall grytunderläggen roliga...

Virka dig ett par också vetja! Rivet bomullstyg och virknål nummer 10 är vad du behöver..

Vilken härlig söndagskväll vi har här, solen lyser så fint!

Hur har ni det?

8 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är roligt att virka. Jag har gjort en rund matta med trasor och virknål 10, kul för det går väldans fort.

Grytlappar kanske jag ska ge mig på också.

Snygg köpmandisk du har hittat

Kram Teres

Unknown sa...

Nog blev det underlägget myck trevligare än dom i kork och lätta att slänga in i maskinen om det kommer sås på dem. Gillar inte att göra rent dem i kork.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj!

Kikar in här titt som tätt för att få njuta av all härlig inspiration du bjuder på.

Jag blir följare och lägger dig i min blogglista så jag bättre kan hålla koll på vad du hittar på. =)

Din köpmandisk är helt underbar! Hur gör man för att göra så fina fynd? ;)

Kram kram

Anonym sa...

Åh så smart, har tidigare virkat situnderlägg ala mormorsrutor men tanken på grytunderlägg har inte slagit mig;) Och tänka sig att även här finns det där tråkiga kork-underläggen. Gissa om här ska virkas så att de där tråkiga kan slängas ut;

Önskar dig en skön kväll

Rosor och Spetsar sa...

Så fin och i så härligt glada färger.
Och du vilken flax att hitta en köpmansdisk på loppis. Jättegrattis till den.
Ha en härlig vecka
Kramar
Annelie

millandante sa...

Nu blev t.o.m jag virksugen!:)

Kul att hitta hit! Grattis till din fina köpmansdisk!!

På återseende:)
Mvh Milla

millandante sa...

Lägger till mig som följare:)

miscellanea sa...

Eine sehr schöne Idee. Zuerst dachte ich an einen Topflappen, aber in der Stärke ist das sicher ein guter Untersetzer. Und die Farben sind sehr schön.
Viele Grüße
Petra

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...