fredag 6 januari 2012

Det känns som vår!

Jag och Svante städar ut julen medan Lilla D sover middag och pojkarna är ute och leker i vårsolen (!!)..
En av pojkarna kom in innan och utbrast -Det känns som vår!! Och jag kan inte annat än att hålla med dem. Det känns som om vintern på något sätt bestämde sig för att hoppa över detta året..

Det är härligt med solens strålar... Fast de syns inte så väl här inne, för först måste de ta sig igenom ett tjockt lager med smuts som sitter på fönsterrutorna...

Även om jag skulle vilja så blir det ingen fönsterputsning idag heller.

Hela jag går på sparlåga med halsont och feber..

Att plocka undan julen blir en kraftansträngning som heter duga..
och ingen vidare städhjälp är han den där Svante heller! :)
Må så gott!/E.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Det ä ju klart att han inte vill hjälpa till när han kan ligga o mysa i strålarna. Ta nu o krya på dig drick lite varmt o gott gör ju inget. Ha en underbar dag kram Beijan

Så Vitt Jag Vet sa...

Krya på dej ! Men vad skönt med sol.. Vi har haft det grått och mulet med någon snöflinga!
Kraam
Sanne

EM sa...

Vi får ta den här helgen som en återhämtning och så får vi ta nya tag nästa vecka...
kram elsamarianne

Photo by Maria sa...

Bra städhjälp kanske han inte är men fin är han, Svante..
Solen kommer inte in genom våra smutsiga fönster heller =(

Ha en fin kväll och krya på dig..

kram Mia

LyckligaPraliner sa...

Oj, ännu fler med vårkänslor :)Svante... Jag har aldrig sett en mer charmant Svante. Tror inte han är gjord för att städa. Nej, är man en Svante softar man i soffan liksom.

Krya på dig!!

Ann-Louise

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Krya på dig...svante ser ut å ligga bra...ler
Kram och ha en underbar helg.
Irene

Marie - Systrarna sa...

Men vilken mysig blogg du har! Länkar genast och ska kolla in lite fler inlägg nu. Vad kul att du skrev en kommentator hos mig! Krya på dig och kram!

Unknown sa...

Ja, vädret var helt underbart, kändes som vår på riktigt. Idag allt är tvärtom, mulet och grått. Tack för din hälsning hos mig.
Krya på dig!
Ha en fortsatt fin långhelg!
Kram
Nelya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...