tisdag 10 januari 2012

Lite tomt

Här är ganska kalt här hemma..
Alla kanske inte skulle hålla med mig... Men för att vara här är det faktiskt lite "spartanskt".. ;)
Julsakerna är undanplockade och det har inte funnits riktigt tid eller ork att plocka och dona utan bänkar och hyllor gapar tomma...

I morse vaknade vi till ett vinterlandskap... Äntligen snö, barnen var saliga!

De har varit ute och lekt som bara den, lika bra att passa på för den tycks inte bli långvarig.. Inte mig emot i ärlighetens namn... Jag känner mig faktiskt lite sugen på vår...

Må så gott!/E.

5 kommentarer:

EM sa...

Härligt att höra att det inte bara är jag som är lite trött på vintern och vill ha vår snart. Klar det är kul m snön för barnen (och hundarna) men, men...
Man får trösta sig med tulpaner och vårblommor på kruka.
Det märks i alla fall att dagarna blir lite längre. Får ställa om timern till utebelysningen, ett bevis om något.
kram elsamarianne

Lantligt i vitt sa...

Ganska skönt att ha det lite snålt på prylar efter allt julpynt!! Känns som ljusare på något vis :))

Längtar som en tok till våren jag med.. Men här har vi bra många dm snö så lite vårblommor få skapa vårkänslor inomhus nu :) hihi!!

Ha en fortsatt jättemysig kväll!!
Kraam Sofia

Unknown sa...

Jag tycker faktiskt det kan få vara vinter tills mars då vill jag ha vår. Däremot vårar jag gärna till det inomhus med tulpaner och pärlhyasinter ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Photo by Maria sa...

För min del hade snön gärna fått låta bli att komma.. Har den inte varit här innan i vinter behöver den inte komma nu.. Men snart är den borta igen, men kanske den återkommer..

I morgon och på torsdag försvinner det sista från julen hemma.. Blir tomt iaf där granen står..

Ha en fin onsdag..

Kram Mia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Jag kan bara hålla med dig, våren kunde komma nu om jag fick vara med och bestämma :) Men vädret är verklligen helgalet, igår hade vi -18 och jag höll på att frysa ihjäl! Idag har vi +2 och strålande sol... Hur kan det va så från dag till dag. Men inte mig emot, det känns som våren idag.
Ha det fint.
Kram
Jessica

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...