söndag 30 november 2008

1 advent!

Då har man tänt första ljuset i staken.... Vi begav oss ut i skogen idag hela familjen för att plocka mossa, lingonris och några granar.. Nu kunde jag inte hålla mig längre utan tog in den första i huset...=) Voala! Så här blev det... Av notpapper gjorde jag några små strutar som fick pryda granen.
Jag hade tänkt haft julgransljus i granen också, men grenarna var för klena och vek sig bara..
I morgon börjar en ny arbetsvecka och jag kan se fram emot julpyssel på onsdag kväll... då ska det bindas kransar, göras julgrupper och drickas glögg...
/E.

9 kommentarer:

Leamarlené sa...

Å så tjusigt du har gjort det. Har också varit ute och hämtat mini granar. Snön var upp till knäna...jobbigt var det i skogen. Nu har vi nästan ingen snö alls.

Kram Marlene

Vitt och nött sa...

va fint det blev!! hoppas du har haft en trevlig första advent!

Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken söt liten gran! Härliga strutar!!

Kram Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej! Tittar bara in för att svara på din fråga. Svaret är nej! De får absolut inte varje dag utan jag har löst det som följer. Var fjärde dag får barnen ett varsitt paket förutom lördagar, då får alla en liten godisbit. Det finns ju så söta chokladpengar med julmotiv t.ex. Det blir alltså fem presenter var plus liten gods varje lördag per barn:) Då blir det lite lättare att komma på saker och så blir det inte så förtvivlat dyrt heller!

Kram igen

Katta sa...

Vilken jättesöt liten gran där i zinkkrukan!Och vilket vackert vitrinskåp du har. Ha en bra decembervecka, kram Katta

Anonym sa...

hejhej! vad fint det blev med dina gran inne.. ska också ge mig ut på jakt efter en liten gran :) fint med strutar av notpapper :)

angående att patinera krukor, så använde jag också vitfärg för filmjölk funkade inte alls :)

stor kram sara

Anonym sa...

Det ser jättemysigt ut! Vad fint du har gjort!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev! Granen var ju alldeles perfekt i storleken...
Det är så gulligt med små granar!
Kram
Marie

Anonym sa...

Så fint och juligt det blev, har oxå varit ut till skogs och tjuvat en eller tre! små granar.

Ha det bra
Kram Pernilla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...