tisdag 25 november 2008

julstök

Hej! Det var länge sedan!
Förra veckan var ju jag på ett inredningsparty, jag köpte några julklappar men det finns en stor risk att de som ska få julklapparna läser detta så därför får jag visa er efter jul... Innerum hette detta företaget... Det fanns en hel del fina saker i varierande prisklasser, men främst var det designprylar.
I helgen som var hann jag med lite shopping, bland annat Ikea. Ny gardinstång till det "gråa rummet" inhandlades, så äntligen har jag fått upp gardiner, det blir så mycket mer ombonat då tycker jag.

I helgen drog jag igång med adventsstöket.... och jag är fortfarande inte färdig.... Detta är årets adventsljusstake.

Jag kan aldrig bärga mig så lite tomtar kommer också fram lagom till advent...
Jag blev så glad när jag hittade ett gäng med gamla ljushållare på en loppis nyligen, nu fattas bara julgransljusen som ska vara i.
Måste berätta att igår kväll var jag på bakkurs hela kvällen. Vi var fem tjejer som var där tillsammans med 10 andra. Nu kan jag i alla fall göra Konjakskransar efter att ha gjort ca 100 st! (det känns i axlarna idag.....)
Sammanlagt gjordes 8 olika kakor.... det bästa var att man fick ta med sig några av varje hem.
Vet inte om baket tog knäcken på mig, men jag har i alla fall varit sjuk i dag och varit hemma från jobbet... Har nästan sovit hela dagen och känner mig tyvärr inte bättre... Men jag får rycka upp mig för vi har lovat pojkarna att gå på tomtesmyg ikväll... Pojkarna har sett fram emot det hela veckan, man går med ficklampa och letar efter tomtar utefter en väg.... och har man tur träffar man tomten och får en påse med något sött.. Hoppas mammor också får... =)
/E.

3 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad mysigt det låter med tomtesmyg. Här i Kolmårdsskogarna brukar det vara lite tomteaktiviteter runt jul, brukar vara uppskattat!

Låter härligt med både inredningsparty och bakkurs:)

Kram Annica

lottens vita och gröna sa...

ohh tomtesmyg måste jag genast införa, så hilma sött det lät! vad fint du gjort till advent, vilken tur att hitta såna gamla ljushållare!

varmkram lotten

lottens vita och gröna sa...

nämen glömde ju säga att jag med skulle vilja gå på bakkurs, det var ju med en kanon idé, hihi kram igen!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...