torsdag 13 november 2008

"Heja mamma! Heja mamma!"

För andra dagen i rad har jag blivit jagad av en tjur!

Vår tjur Hilding är hopplös, han hittar kryphål överallt.. Två dagar i rad har jag kommit hem från jobbet och han har stått på gårdsplanen, barnen har suttit i bilen och sett sin mamma i kapplöpningslopp! Jag har sprungit före med hö och Hilding efter i full karriär Igår när jag öppnade bildörren satt min 4-åring och tjoade "Heja mamma! Heja mamma!"... Idag var det mindre roligt, jag var kanske trött efter gårdagens lopp för idag hann tjuren ikapp mig och stångade till mig lite lätt på benet, men det räckte för att skrämma mig rejält!!! Tjuren tror kanske att jag tycker att det är lika roligt som han att leka tagen..... , tjurkapplöpning är inget för mig!

Visar en stövel som jag sydde igår!

Nu ska jag kika runt på alla andra fina bloggar. /E.

3 kommentarer:

Vitt och nött sa...

usch fy vilka äventyr du är med om! hoppas du inte blev alltför skadad.
va fint pyssel du gjort!

ha en fortsatt trevlig kväll!
KRAM

Leamarlené sa...

Jätte tjusig strumpa. Gissa om jag hade skrattat...tjuren hade nog också roligt.

kram, Marlene

Florist-javisst sa...

Tack för din kommentar hos mig. Trevligt, för då hittade jag till dig. Vad duktig du är på sy. Det skulle jag också vilja va!
Hälsningar Maria.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...