lördag 29 november 2008

Filmjölk, funkar det?

Igår kväll var jag och pojkarna på julskyltning i byn där jag jobbar.. Det var så mysigt med alla marchaller, vi fick till och med se en tomte som spelade dragspel till mina pojkars förtjusning..
Givetvis fick jag lov att köpa lite av mina elever, så det blev en del godis, två mossbollar och en dörrkrans.
I morgon är det första advent.... jisses vad tiden går....
Jag har försökt sätta patina på lerkrukor med hjälp av filmjölk men jag får det inte att fungera, är det någon som har lyckats? Idag gjorde jag ett nytt försök men den här gången använde jag vanlig vit färg och så här blev resultatet....
Siffrorna har jag knåpat ihop själv med tunn silver-ståltråd... Så nu har jag en till adventsljusstake....
Nu ska det donas mer här hemma, förhoppningsvis är allt klart tills imorgon....
Trevlig kväll/E.

8 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hmm verkar knepigt det där med filmjölk. ingen jag varit inne hos som testat har något positivt att säga...

Tycker de blev fina med vit färg iallafall!

Kram Annica

S o F sa...

Resultatet blev ju jättefint! Har också förstått av andra bloggare som testat att det verkar omständigt med filmjölk och att det brukar sluta som i ditt fall - att man tar till färg i stället.

Önskar dig en fin Adventshelg!

Susanne Lindén sa...

Hej! Tack för titten hos mig. Fint resultat med patinan på lerkrukorna och så fina siffror du knåpat ihop. Har kikat runt lite på din blogg och vá mycket fina saker du gör.
Há en trevlig 1:a Advent.

Lallis - liv och leverne sa...

En fin första advent önskar jag dig.
Kram Lallis

Vitt och nött sa...

hej!
va fina dom blev! nä ja har läst om flera stycken som testat med filmjölk å inte fått det bra. så ja tror färg ändå är det bästa :)

Ha en underbar första advent!
Kram

Katta sa...

Har läst om nån annan bloggare som inte heller fick det där att funka med fil. Men jag tycker ju det ser snyggt ut med färg också. Fin krans och bollar du köpt. Ha en bra advent,kram Katta

Hanna sa...

Hej Evelina!
Din blogg e oxå jättemysig :)
Bra att du hittade mig, så jag fick se din blogg :D
Ja, hit kommer jag o kollar fler gånger ;)

Filmjölk funkar ute, o det tar tid... meningen är ju då att det ska bli 'mossa' på krukan.

Så inne får man göra som du gjort ;) Det blev ju superfint!!
Har oxå funderat på att göra siffror till mina adventsljus.. vad tycker du?

Ha en mysig advent!
Kram Hanna

Ellas Inspiration sa...

Så fint du har pyntat!

Jag har testat att måla med filmjölk och det gick väl sådär... Håll utkik hos mig under veckan..

Får kika runt och se vad som har hänt sen sist. Veckorna räcker ju aldrig till att hälsa på...

Ha det så gott!

Kram Karin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...